كوچك يا بزرگ كردن بخش :.رويدادهای کشوری
پنجشنبه 22 شهریور 1397 معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تاکید کرد:ضرورت تسهیل شرایط مشارکت بخش غیر دولتی و خصوصی با دولت / در راستای اجرای تبصره ۱۹ قانون بودجه، اولویت اصلی وزارت بهداشت، اتمام پروژه های نیمه تمام در حال احداث در حوزه درمانی است دکتر صدرالسادات با تاکید بر ضرورت تسهیل شرایط مشارکت بخش غیر دولتی و خصوصی با دولت، گفت: باید برای اجرای هر قانون و مقررات از جمله اجرای تبصره 19 قانون بودجه، اراده جدی، تمهیدات درست و فکر منسجم داشته باشیم.
 
به گزارش وبدا، دکتر سیدعلی صدرالسادات، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در اولین کارگاه تخصصی بررسی ظرفیت های موجود در آئین نامه اجرایی تبصره 19 قانون بودجه با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش غیر دولتی و خصوصی، اظهار داشت: در حال حاضر همه اقدامات را دولت نمی تواند انجام دهد، بنابراین می توان از ظرفیت بخش های غیر دولتی برای رسیدن به اهداف دولت استفاده کنیم.
 
معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم تسهیل شرایط مشارکت بخش غیر دولتی و خصوصی با دولت، تصریح کرد: پس از بررسی تجربیات ۳ دهه گذشته، دستورالعمل تبصره ۱۹ قانون بودجه تدوین شد. آیین نامه اجرایی این تبصره دارای جامع ترین مقررات است و در این آیین نامه، شرایط سرمایه گذاری بخش خصوصی به منظور ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در بخش دولتی مشخص شده تا از این طریق ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری سرمایه گذار در بخش دولتی و همکاری هر چه بیشتر آنها فراهم شود. 
 
دکتر صدرالسادات با اشاره به ضرورت اراده جدی و تمهیدات درست و فکر منسجم برای اجرای تبصره 19 قانون بودجه، تاکید کرد: اگر فکر منسجم برای اجرای هر قانونی وجود نداشته باشد، آن قانون و مقررات فراموش شده و بایگانی می شود. 
 
وی با اشاره به تشکیل کمیسیون ماده ۲۷ در وزارت بهداشت در سال گذشته و ابلاغ آن توسط وزیر بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی گفت: برخی دانشگاه های علوم پزشکی به دلیل هیات امنایی بودن و با توجه به اختیارات قانونی، همچنان طبق قوانین و مقررات گذشته عمل می کنند، اما لازم است که در چارچوب تبصره ۱۹ قانون بودجه حرکت کنیم.
 
معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت با اشاره به تاکید وزیر بهداشت مبنی بر تشکیل کمیته ای در راستای اجرای تبصره 19 قانون بودجه در دانشگاه های علوم پزشکی، اظهار داشت: باید برای اجرای خوب تبصره ۱۹، برنامه ای منسجم داشته باشیم تا عملکرد خوب داشته و بتوانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم.
 
دکتر صدرالسادات در ادامه با بیان اینکه در راستای اجرای تبصره ۱۹ قانون بودجه، اولویت اصلی وزارت بهداشت اتمام پروژه های نیمه تمام در حال احداث در حوزه درمانی است، افزود: باید دارای برنامه عملکردی در اجرای تبصره باشیم و واحدها و پروژه هایی که برای بخش خصوصی به منظور تکمیل آنها جذابیت دارد را در اولویت قرار دهیم و به دنبال رفع تکلیف نباشیم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای مثال، پروژه هایی که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی بوده و یا بیمارستان هایی که در آینده دارای ضریب اشغال بیشتر و تعداد تخت های بیشتری هستند، می توانند برای سرمایه گذاری بخش غیر دولتی و خصوصی در این حوزه جاذبه ایجاد کنند./