كوچك يا بزرگ كردن بخش :.رويدادهای کشوری
سه‌شنبه 15 اسفند 1396 وزیر بهداشت در یکصد و چهارمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور:توجه به برنامه عملیاتی و اجرایی شدن برنامه ها، مهم ترین اقدام سال آینده وزیر بهداشت در یکصد و چهارمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور با بیان این که شروع سال آینده باید عملیاتی شدن برنامه ها باشد، افزود: برای اجرای برنامه ها، مدیری موفق است که خود نیز وقت بگذارد و امکان ندارد بتوان از دور مدیریت کرد و باید مدیران خود وارد گود شوند و آستین بالا بزنند.
به گزارش وبدا، دکتر سید حسن هاشمی در یکصد و چهارمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور با بیان این که تغییرات لازم در سیستم مدیریتی از سوی روسای دانشگاه ها انجام شده و کافی است، گفت: اگرچه من با این گونه تغییرات زیاد موافق نیستم اما باید در بخش های مالی و اداری فرایندها نیز تغییر کند ؛ چرا که تغییر در فرآیندها اثر گذاری بیشتری دارد.
وزیر بهداشت افزود: آمد و شد افراد و تغییرات در سیستم مدیریتی اقدام فنی و علمی نیست و توقعاتی ایجاد می کند که ممکن است باعث سرخوردگی شود و مهم است که افراد در مدیریت خود احساس ثبات کنند.

بدون برنامه نمی توان کار کرد
دکتر هاشمی با بیان این که شروع سال آینده باید عملیاتی شدن برنامه ها باشد، افزود: برای اجرای برنامه ها، مدیری موفق است که خود نیز وقت بگذارد و امکان ندارد بتوان از دور مدیریت کرد و باید مدیران خود وارد گود شوند و آستین بالا بزنند ؛ چرا که باعث می شود دیگران هم کار کنند و خود را مسئول انجام امور بدانند و مدیر باید خود به برنامه مسلط باشد.
وزیر بهداشت با اشاره به دیده شدن اقدامات در حوزه سلامت، گفت: چنانچه مسلط به کار نباشیم، بدکار کردن ما مشخص و نمایان می شود و در نهایت نارضایتی مردم را به دنبال دارد.
دکتر هاشمی در ادامه یکی از اقدامات مهم در سال آینده را تشکیل ستاد دانشگاهی طرح تحول سلامت بیان کرد و گفت: باید همه مدیران و روسای دانشگاه ها و بیمارستان ها نسبت به تشکیل این ستاد همت کنند و تا کنون در سطح وزارتخانه ۹ جلسه ستاد طرح تحول سلامت تشکیل شده است و ۵۰ مصوبه داشته ایم و باید بتوانیم برای مدیران و روسا رفتار سازی کنیم تا فعالیت ها و برنامه ها را با تدبیر مناسب تری پیش ببرند و باید در کنار برنامه طرح تحول سلامت سایر برنامه های معاونت ها نیز پیگیری و اجرا شود.

وی با تاکید بر این که سال آینده نباید کسری بودجه داشته باشیم، افزود: باید بتوانیم منابع را به خوبی مدیریت کنیم و باید اولویت هایمان نیز مشخص شود و صرفه جویی در هزینه جدی گرفته شود.
دکتر هاشمی افزود: ماموریت محور شدن در دانشگاه ها مهم است و باید بدانیم که با توجه به منطقه، دانشگاه و تفاوت های جغرافیایی، آب و هوایی و قومیتی برنامه بنویسیم.
وزیر بهداشت ضمن اشاره به رضایتمندی رهبر معظم انقلاب، سه قوای مجریه، مقننه، قضائیه و مردم از حوزه سلامت، افزود: مردم نگاهشان به اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت مثبت است.

جامعه پزشکی خوب کار کرده است
وی افزود: جامعه پزشکی خوب کار کرده است البته عده ای از جامعه پزشکی که تعدادشان محدود است ممکن است مخالفت هایی داشته باشند اما مجموعه جامعه پزشکی رفتارشان منطقی، معقول و حمایتی و مردمی است.
دکتر هاشمی در ادامه تاکید کرد: به پرستاران وعده داده ایم که معوقات پرستاران پرداخت شود بنابراین در راستای پرداخت معوقات آنها تلاش کنید.
وزیر بهداشت یکی از تصمیمات خوب که از اهداف سیاست های کی نظام سلامت و برنامه ششم توسعه است را حرکت به سمت استقلال بیمارستان ها بیان کرد و گفت: همچنین راه اندازی بیمارستان ها با تعرفه بینابینی اقدام مناسبی است و دانشگاه هایی که ظرفیت این مسئله را دارند این بیمارستان ها را ایجاد کنند .

با اساتید و دانشجویان ارتباط مستمر داشته باشید
دکتر هاشمی در ادامه، با تاکید بر حضور روسای دانشگاه ها در میان اعضای هیات علمی و دانشجویان، گفت: اعضای هیات علمی، از ۹۰ د رصد اقدامات صورت گرفته بی اطلاع هستند به همین دلیل باید با اعضای هیات علمی جلسات و نشست های مستمر داشت، چرا که نبود ارتباط آسیب هایی را وارد می کند.
وی افزود: نباید رفتاری داشته باشیم که مورد قضاوت منفی قرار بگیریم و هر چه قدر جایگاه شغلی و اجتماعی ارتقاء می یابد باید فروتن بود و باید دل مردم را بدست آورد و پرستار، ماما، پزشک و دیگر گروه های ارائه کننده خدمات نیز که همکاران ما هستند بخشی از مردم هستند و ارتباط با آنها به نوعی ارتباط با مردم است.